HTML

Bemutatkozás

Egy konzervatív öregúr vagyok a XI.kerület (Újbuda) belső részéről. Itt születtem, ide jártam iskolákba, ide alapítottam családot, ma már az unokáim is itt élnek és koptatják ugyanazokat a köveket amiket én évtizedekkel ezelőtt. Érdekel a politika, de még inkább a közvetlen környezetem sorsa és történései. A beállítottságom egyértelmű, nem voltam kegyeltje az előző rendszernek, nem vagyok/ voltam nyertese a rendszerváltásnak. DE! Hitem és politikai meggyőződésem ellenére nem vagyok elvakult és igyekszem a dolgokat a helyén kezelni. Fél évvel ezelőtt írtam a volt polgármester blogjára egy üzenetet, válaszolt, találkoztunk, beszélgettünk. Ő és sokan a környezetemben arra bíztattak, hogy ne tartsam magamban a gondolataimat, mert hátha segítek ezzel másoknak. Kis unokámnak köszönöm, hogy megcsinálta ezt az oldalt, mert így nekem csak be kell gépelnem a szövegeimet, sajnos én már ennél okosabb ezekkel az új dolgokkal nem leszek. Jó olvasást!

2014.05.16. 09:48 szetur

Parturiunt montes, nascetur ridiculus mus /: Horatius:/

Vajúdtak a hegyek? És mi született…

Gondolatok a Móricz Zsigmond körtéri Gomba átadásának alkalmából.

 

A Népszabadság cikkének címe:”Végre átadták a Gombát”. Végre átadták a Gombát, végre talán béke lesz a körtéren, végre talán vége az állandó túrásnak-fúrásnak. Mi mindennek voltam(tunk) tanúi az elmúlt években a körtéren, azt igazán csak az itt élők tudják megmondani. A metró miatti ásatásoknak, bombariadóknak, a „halálmezsgyén” kanyargó 7-es buszoknak, az átadott fűtött köveknek, melyeket azután „gondos kezek” tönkre tettek, és, és, és a Gomba körüli huzavonának. Láttunk szép látványterveket, plakáton, újságban, honlapon. Az előző ciklus testületének döntései fényében, és a mostani testület döntései okán. A Gomba ott éktelenkedett, rút elhanyagoltságával, hajléktalan tanyaként, üzlethelyiségként, és méltatlan körülményeket adva a BKV jegypénztárosainak, pénztárként. Azután, egyszerre „nekilódult” a munka, nagyon fontos lett a Gomba, érdekes éppen 2014-re. Viharos gyorsasággal dolgoztak, hogy időben átadják, készen legyen, még ez a vezetés büszkélkedhessen, íme megígértük, megcsináltuk. Megcsinálták, de hogyan, és így minek? Konzervatív gondolkodású ember lévén, nagyon ragaszkodom az elveimhez. Sokszor és sokaknak hangoztattam, a Gombát a piac résztvevőivel kell megcsináltatni, arra költségvetési pénzt nem szabad szánni. A Gomba építészetileg és „földrajzi fekvése” okán nagy lehetőség piaci befektetőknek. Azt kellett volna csak korlátozni, mit lehet majd abban üzemeltetni. Most készen van a kerület adófizetőinek pénzéből is, na meg pályázati pénzből is. Nem mondom, hogy nem lett szép, szép lett, de a mostani vezetés által közzétett látványtervekhez képest, enyhén szólva szegényes. Mérnök vagyok – bocsánat – ez egy tisztességes munkával rendbe tett épület lett, de semmi különlegesség, semmi olyan, ami érdekessé látványossá tenné, az hogy esténként kivilágítják, nem tartozik a különleges látványosságokhoz. De így, lapos tetővel, emelet ráépítése nélkül (pedig láttam ilyen látványterveket is) mit is szolgál majd. A városrész elöljárója kávézót ígér bele, na azt minek, csak a körtéren van nyolc. Persze ahogy Kohn bácsi mondta ahol 39 hentes megél, a negyvenedik is megél. Azért tisztázzuk, nem szenved kávézóhiányban a körtér. Pénztár, milyen pénztár? Hiszen a BKK éppen most állítja fel az automatáit, a metrónál működik a pénztár. Az a helyzet, hogy a jelenlegi állapotban nehezen tudom elképzelni, hogy ott üzletek, kávézó, vagy bármi ilyesmi működjön, nincs meg a háttér ezekhez. Talán nem lenne haszontalan elgondolkodni és az épület hasznosítására pályázatot kiírni, de ne hentes, kávézó, újságos, cukrászda, pizzázó, cipőbolt és turkabutik legyen benne.

Fájdalom, de Horatiust kell idéznem, kissé megváltoztatva: Vajúdtak a hegyek, de mit szültek?

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://szetur.blog.hu/api/trackback/id/tr906172593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása