HTML

Bemutatkozás

Egy konzervatív öregúr vagyok a XI.kerület (Újbuda) belső részéről. Itt születtem, ide jártam iskolákba, ide alapítottam családot, ma már az unokáim is itt élnek és koptatják ugyanazokat a köveket amiket én évtizedekkel ezelőtt. Érdekel a politika, de még inkább a közvetlen környezetem sorsa és történései. A beállítottságom egyértelmű, nem voltam kegyeltje az előző rendszernek, nem vagyok/ voltam nyertese a rendszerváltásnak. DE! Hitem és politikai meggyőződésem ellenére nem vagyok elvakult és igyekszem a dolgokat a helyén kezelni. Fél évvel ezelőtt írtam a volt polgármester blogjára egy üzenetet, válaszolt, találkoztunk, beszélgettünk. Ő és sokan a környezetemben arra bíztattak, hogy ne tartsam magamban a gondolataimat, mert hátha segítek ezzel másoknak. Kis unokámnak köszönöm, hogy megcsinálta ezt az oldalt, mert így nekem csak be kell gépelnem a szövegeimet, sajnos én már ennél okosabb ezekkel az új dolgokkal nem leszek. Jó olvasást!

2014.04.20. 11:26 szetur

A kezdetek!

Mikor elkezdem ezt a "blogolást", úgy tartom helyesnek, ha közlöm a teljes előzményeket amik odáig vezettek, hogy mostanra, őszülő fejjel erre vetemedek. Először is az előző polgármesterrel történő levelezésem álljon itt, mint a kezdet kezdete. Aztán gyorsan folytatom.

 

Szet Úr 2014.01.26. 20:49:12

Tisztelt Molnár Úr!
E sorok írója, évtizedek óta él Újbudán. Konzervatív ember, hogy finoman fogalmazzak, nem az Ön pártjával, vagy most már „összefogásával” szimpatizál… Elmondhatja, itt töltötte boldog diák éveit, ebben a kerületben szolgálta a hazát a hadseregben, és huzamosabb ideig e kerület adott helyet munkahelyének is. Talán ezért is érzékenyebb, ha visszásságot, butaságot, céltalanságot, helytelen döntéseket lát, érez, tapasztal,elszenved.
E rövidke bevezető után rátérnék a témára, ami tollat, illetve „billentyűt” adott a kezembe. Naponta járok el a Móricz Zsigmond körtéren a szétvert „gomba” előtt. A „gomba” végre készül, épül, talán a választások idejére elkészül, úgy hírlik többek között kávéház is lesz benne. Ez nagyon fontos, mert a kerület „kávézó hiányban szenved”. Igaz csak a körtéren kilenc olyan helyet tudok megnevezni, ahol kulturáltan lehet kávézni, süteményezni, beszélgetni. No de nem a kávéház jelenti nekem a problémát, hanem a „gomba” körül elhelyezett plakátegyüttes, amely lényegében ugyanaz folytatólagosan. A plakátról két arc, két politikus arc tekint le rám, öntudatosan. Egyikük kormányzati politikus, országgyűlési képviselő, másikuk a kerület jelenlegi vezetője .A két arc között, a felirat „ÚJBUDA VELED ÉPÜL”. A szándékot, a politikai üzenetet értem, nekem ezzel az a problémám, ha egy politikai üzenet nyelvtanilag helytelen, sőt nevetséges, akkor az visszaüt annak politikai tartalmára is, azaz politikailag is nevetséges lesz. Miről van szó? Két arc, és az üzenet, „ÚJBUDA VELED ÉPÜL”. Kivel, kikkel? Kikért. Mert ha a két arc hozzám szól, engem szólít meg, mintegy „csendőrpertuban”, felhívja a figyelmemet, a város, a kerület velem épül, akkor kérdem én, velem hogyan? Esetleg értem. A pertut viszont így sem tudom kezelni. Mikor ittam én pertut az urakkal? Erősen konzervatív érzelmű és hagyományú gondolkodású vagyok, mit tegyek ilyen nevelést kaptam, a tegeződést csak az idősebb kezdeményezheti. A két arc ezzel szemben túl fiatal ahhoz, hogy csak úgy általában „letegezze” a kerület lakosságát.

Ráadásul, a teljes szöveg így hangzik: ÚJBUDA VELED ÉPÜL. KÖSZÖNJÜK, HOGY ÖNÖKKEL MEGVALÓSÍTHATJUK! Veled és Önökkel??? Két mondat, két megszólítás, illet volna valahogy összehangolni. Ha már ez sem megy, akkor nagyobb a baj, mint gondolnánk.

Talán tisztességesebb, és nyelvtanilag kifogástalan lett volna ha a két arc közé ez a felirat kerül: „ÚJBUDÁT SZOLGÁLJUK”. Mert képviselőnek és polgármesternek lenni szolgálat, a lakosság bizalmát elnyerni, elismerését kivívni szolgálattal lehet, nem nyelvtanilag elfuserált plakátokkal.

Ahogy az elején írtam, nem igazán vagyok baloldali érzelmű ember, szerény közéleti és kerületi tevékenységem is inkább a jobboldalhoz köt. Ugyanakkor azt látom, hogy Ön sok mindent tett ezért a kerületért, ez a fejlődés viszont megtorpant 2010-ben, a legjobb példa erre pont az említett gomba épülete. Hogy ez az Ön tehetsége vagy utódjainak tehetségtelensége, vagy mindkettő, azt nem tudom, de bármelyik is igaz, szeretném, ha újra Ön lenne ennek a kerületnek a polgármestere. Ráadásul az a módszer, amivel Önt le akarták, akarják győzni, az minden tisztességes ember számára visszataszító, legyen az jobb vagy baloldali. Szomorú látni, hogy egy olyan világ alakul ki, ahol az ellenfeleket nem meggyőzni, hanem megsemmisíteni akarják, amiben persze mindkét oldalnak óriási a felelőssége, az "enyémeknek" és az "Önéinek" is. A mi felelősségünk pedig, hogy ezt a folyamatot megállítsuk, visszafordítsuk, egymásra ne ellenségként, hanem versenytársként tekintsünk. A verseny győztese pedig elsősorban Magyarország, vagy a XI. kerület legyen, csak másodsorban X vagy Y párt. Lehet, hogy idealista vagyok, de azt hiszem, hogy ez a jövő. Más nem lehet!
Önökkel nem, de Önnel szimpatizálok, pártja nem, de Ön számíthat a szavazatomra, remélem lesz rá lehetőségem.
Üdvözlettel: Szet úr
(bocsánat az álnévért, de sok barátom és „elvtársam” kiátkozna ezekért a sorokért, még akkor is ha legtöbbjük hasonlóan látja a mai kerületi viszonyokat, de a rosszul értelmezett hűség sokuknál erősebb a racionalitásnál)

Válasz erre 

Moderál

Molnár Gyula 2014.01.28. 17:17:43

@Szet Úr:
Tisztel Uram!

Nagyon köszönöm kiegyensúlyozott és bölcs gondolatait. Szeretném abban megerősíteni, hogy a helyi politika lényege pont abban van (és talán nem szerénytelen, ha azt mondom, hogy egyik sikerem ez volt), hogy nem pártpolitikai metszéspontok alapján kell a feladatokat megoldani. Vagy ahogy én fogalmaztam akkoriban:itt csak az utcának van jobb és baloldala, de a csatornát, amit javítani kell még ez sem érdekli.
Tulajdonképpen az okfejtésével egyetértek és ha nem illetlen (talán a fiatalabb okán is), hogy szívesen kezdeményeznék Önnel egy személyes találkozót, ahol ezekről a kérdésekről tabuk nélkül szót tudunk váltani.

Tisztelettel:Molnár Gyula

Válasz erre 

Moderál

Szet Úr 2014.01.29. 15:31:13

@Molnár Gyula: Kedves Molnár Úr!
Írtam Önnek a privát mail címére, remélem megkapta. Örömmel veszem, ha kíváncsi a véleményemre, álláspontomra. Sok mindent megéltem, sok mindent megtapasztaltam, talán van mit megszívlelni belőle. Várom a jelentkezését, addig is üdvözlettel:
Szet Úr

 

Szólj hozzá!

Címkék: újbuda xi. kerület


A bejegyzés trackback címe:

https://szetur.blog.hu/api/trackback/id/tr686055655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása