HTML

Bemutatkozás

Egy konzervatív öregúr vagyok a XI.kerület (Újbuda) belső részéről. Itt születtem, ide jártam iskolákba, ide alapítottam családot, ma már az unokáim is itt élnek és koptatják ugyanazokat a köveket amiket én évtizedekkel ezelőtt. Érdekel a politika, de még inkább a közvetlen környezetem sorsa és történései. A beállítottságom egyértelmű, nem voltam kegyeltje az előző rendszernek, nem vagyok/ voltam nyertese a rendszerváltásnak. DE! Hitem és politikai meggyőződésem ellenére nem vagyok elvakult és igyekszem a dolgokat a helyén kezelni. Fél évvel ezelőtt írtam a volt polgármester blogjára egy üzenetet, válaszolt, találkoztunk, beszélgettünk. Ő és sokan a környezetemben arra bíztattak, hogy ne tartsam magamban a gondolataimat, mert hátha segítek ezzel másoknak. Kis unokámnak köszönöm, hogy megcsinálta ezt az oldalt, mert így nekem csak be kell gépelnem a szövegeimet, sajnos én már ennél okosabb ezekkel az új dolgokkal nem leszek. Jó olvasást!

2015.03.26. 16:57 szetunoka

Kinek mennyi jár és mennyi jut........

 Szomorú szívvel jelentkezem újra. Szomorú vagyok, mert azoktól kaptam a fejemre bőven, akik az én „hit és meggyőződés pajtásaim”, kedves tarokk-köröm tagjaitól. Már az első leosztásnál kezdődött. A lapjaim alapján bemondtam: 20 passz. 20 passz? ez volt a gúnyos reakció. Nem is értettem igazán, de aztán rájöttem. Rájöttem, mert rávezettek. Ahova én járok, az a plébánia és a gimnázium 20 milliós támogatást kap az önkormányzattól, ellenben a „többiek” összesen csak 10 milliót. Az elején még megpróbáltam védekezni. Ne hőbörögjetek, mondtam, hiszen Ti egy ingyenes telket kaptatok templomra. Persze, de nem „ezektől”, hanem még „azoktól”. Az „ezek” alatt a mostani vezetést értsem, „azok alatt” pedig a 2010 előtti vezetést? Mert az elvitathatatlan, hogy „azok”, bőven juttattak az egyházaknak. Az Etele úti telket is, igen, így igaz. Azt is tudom hogy, „azoknak” a polgármestere minden évben szentelt időt arra, hogy minden egyház képviselőjével találkozzon, amely a kerületünkben működik.

etele_templom.jpgEtele úti templom: a telket még "azok" adták ingyen

„Kontra játék” szólt be egyikünk, figyeljünk a lapokra, ne politizáljunk. Na igen figyeljünk a lapokra, kinek milyet osztanak, és azzal milyen nyerési esélyei vannak. Szóval, csak hümmögtem és a tarokkra koncentráltam, de elkerülhetetlen volt, hogy újra elő ne jöjjön a téma. „ Mondd csak, hányan vagytok Ti abban a plébániai gyülekezetben?” „Miért fontos ez, hogy jön ez ide, fogalmam sincs, mindenki oda megy be templomba ahova akar, ott nem kérnek tagsági igazolványt”. „No csak azért, mert állítólag azért kell az a 20 millió a plébániának és a gimnáziumnak, mert „ODA SOKAN JÁRNAK”. Erre már én is mérges lettem, honnan veszi az én régi kártyapartnerem ezt a sületlenséget? Nézzem meg az önkormányzat honlapját, kaptam tanácsul, a jegyzőkönyv mindent elmond, vagy majdnem mindent.

Utánanéztem. Valóban megszavazta a testület a Szent-Imrének a 20 milliót, és elolvastam a polgármesterünknek erre vonatkozó indokát is. Szó szerint idézem:

„…képviselő kérdezte a Szent Imrét. A Szent Imrét mint plébánia és gimnázium, minden évben külön soron pontosan azért támogatják, hogy ne egy olyan vita legyen, hiszen egy nagy múltú intézmény, nagyon sok gyerek jár oda alapvetően. Egyrészt az Önkormányzat mindig is támogatta mind a plébániát, mind a gimnáziumot, csak éppen ezért, hogy teljesen átlátható és egyszerű legyen, nehogy az a vád érje, hogy eldugnak valami költségvetési sort, ezt mikor, hogy, milyen feladatokra a gimnázium és a plébánia egymás között eldöntve használja fel, hogy ki mennyire részesül, hiszen állagmegóvásra is folyamatosan kell pénzt adniuk.”

 Sajnos, azt kell mondjam kártyapartnereimnek igaza volt, van lesz. Bennem felmerült az a kérdés többek között:

 Mi az hogy „ ne olyan vita legyen” milyen ne olyan? Mit kell az alatt érteni hogy „alapvetően sok gyerek jár oda”? Milyen „vád ne érje az önkormányzatot?”

sztimre_gimnazium.jpg"Ezek": 20 millió a plébániának és a gimnáziumnak, mert „ODA SOKAN JÁRNAK”

Bennem az az emlék sejlett fel, amikor az általam enyhén szólva nem kedvelt Demszky és csapata „ejnstandolta” a gimnáziumokat, akkor „ azok” a József Attilát nem adták, nem, mert ahogy „ azok” polgármestere, aki akkor az én polgármesterem is volt, és ezzel a döntéssel nagyon egyetértettem, azt mondta, „A József Attila a kerület egyik szimbóluma”. Hozzáteszem, a Szent-Imre is az, sőt most igazán az. Semmi kifogásom nem lenne a támogatásával, de az egyházi iskolák ugye teljes támogatást kapnak az államtól, igen komoly a szülői befizetések összege is, illetve az adóból való felajánlás, a Szent-Imre plébánia közössége példamutatóan fizeti az egyházi adót. Indokolt akkor csak nekik ilyen mértékű támogatás az önkormányzat részéről? Megnézték egyébként, mennyi a kerületi gyerekek aránya az Imrében?

„Ne mérgelődj” szólt rám a barátom, a „Pagátot szépen megcsináltad, még ha csendesben is”. A pagát ultimó az a figura a tarokkban amikor az utolsó ütést a római egyes számú tarokkal visszük el.

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás egyház templom költségvetés támogatás újbuda xi. kerület hoffmann tamás


A bejegyzés trackback címe:

https://szetur.blog.hu/api/trackback/id/tr877301667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása